Groene Smoothie Recepten

Groene Smoothie Recepten

Voordat u begint met de groene smoothie recepten.groene-smoothie-recepten

Groente- en fruitsappen hebben een thermische en verkoelende werking. Sommige mensen kunnen het er erg koud van krijgen. Dit is op te vangen door het drinken van Vata kruidenthee of het toevoegen van gember en zwarte peper.

Beide hebben een thermisch verwarmend effect. Neem zoveel mogelijk biologische ingrediënten zodat uw lever zich helemaal kan richten op het ontgiften van uw opgeslagen gifstoffen en zich niet hoeft bezig te houden met het ontgiften van de bestrijdingsmiddelen die aanwezig zijn op de groenten en fruit.

Hier volgen een aantal recepten voor de groenten en fruitsappen. Het enige dat u nodig heeft is een sapcentrifuge, blender of citruspers.

Sap bestaande uit wortels en druiven voor de groene smoothie.

Dit sap ontgift en zuivert het lichaam.

Ingrediënten:
1 stengel selderij, 300 g wortels, 150 g witte druiven, paar grote takken, peterselie.
Nodig: Sapcentrifuge, mes

Bereiding Hak de groenten in stukken en doe de helft in een sapcentrifuge met de druiven erbij. Voeg dan de peterselie toe en daarna de andere helft van de groenten. Drink het sap direct op.
Variatie: 150 gram rode druiven of 150 gram appel.

Rode bieten drankje

Deze mix is rijk aan anthocyanen.

U heeft nodig:
200 g bieten (rauw), 1 wortel, 1 grote sinaasappel, 50 g spinazie
Nodig: Sapcentrifuge, mes

Bereiding Hak de bieten in stukken en hak de wortel grof. Snijd de schil van de sinaasappel en hak deze in partjes. Doe deze ingrediënten in de sapcentrifuge en voeg de spinazie toe. Drink het sap direct op.

Groene Smoothie maken voor uw kinderen?

Recept voor 1 kind
Ingrediënten: 100 gram (biologische) bosbessen (vers of diepvries), ½ (biologische) banaan, 100 ml water, 6 schepjes Nanny care geitenmelk (blik 400 gram, firma Vitals) , plakje verse gemberwortel van 0,5 cm

Bereiding van de groene smoothie

Doe alle ingrediënten, behalve de gember in een mengkom. Rasp de gember en knijp de gemberrasp uit boven de mengkom. Mix nu met een blender of staafmixer tot een romige, gladde drank.

Neem voor kinderen tot 12 maanden Nanny Care geitenmelk Zuigelingenvoeding. Neem voor oudere kinderen de Nanny Care peutergeitenmelk.

Kunt u geen bosbessen krijgen, dan kunt u ook ongezoet bosbessensap nemen. Vervang dan de bosbessen door 150 ml ongezoet bosbessensap, neem een hele banaan in plaats van een halve en laat het water weg. Ook lekker met een snufje kaneel.

Succes!

Groene weetjes

Groene weetjes

Een aantal groene weetjes.

Wortel

In wortels zit caroteen en dat maakt ze
super gezond. De wortel zuivert je bloed
en geeft energie. Als je veel wortels eet
of wortelsap drinkt, kan je huid lichtgeel
kleuren. Dit is verder niet schadelijk voor
je gezondheid.

Gember

Gember heeft een verwarmend effect,
stimuleert de bloedcirculatie en helpt
tegen (zwangerschaps) misselijkheid.
Gember laat je bloed sneller stromen.
Het schijnt het libido te stimuleren en
wordt daarom wel de viagra van de
Middeleeuwen genoemd!

Rode biet

De rode biet of kroot is onder andere rijk
aan foliumzuur, ijzer en magnesium en
wordt gebruikt om chronische ziekten te
verlichten, vooral die met ons bloed en
immuunsysteem te maken hebben.
Rode biet geeft energie, wekt de eetlust
op en is goed verteerbaar.

Rode Paprika

De rode paprika bevat veel vitamine C
en is rijk aan bètacaroteen, foliumzuur
en calcium. Het heeft een reinigende
werking, vooral voor huid, haar en
nagels. De rode paprika is verreweg de
zoetste paprikasoort en daarom ook
heerlijk om sap van te maken. Verwijder
wel altijd de steel en pitten.

Bleekselderij

Het sap van bleekselderij is een prima
middel om af te rekenen met stress,
want het werkt kalmerend. Het ontdoet
ook het lichaam van een teveel aan
kooldioxide, wat vooral belangrijk is als
je bijvoorbeeld in de stad woont en
vervuilde lucht inademt. Verder bevat
het veel water, een beetje kalium,
foliumzuur en vitamine C.

Fruit Smoothie Maken

Fruit Smoothie Maken

Om voldoende vitamines, mineralen en vezels binnen te krijgen, kunt u een fruit smoothie maken.

Het eten van fruit verlaagt de kans op chronische ziekten, zoals hart- en vaatziekten. Vitamine C is de meest voorkomende bouwstof in
ons lichaam en onmisbaar in je dagelijkse voeding. Het is een fabel dat vitamine C een verkoudheid helpt voorkomen.

Peren Fruit Smoothie:

• 1/4 ananas, geschild • 1 peer, met schil
en klokhuis • 1 appel, met schil en klokhuis
• 1/2 limoen, uitknijpen • 1 cm verse
gemberwortel, met schil.
Pers de gember, appel en peer in de
sapcentrifuge. Doe het sap in
de blender, schep de ananas erbij en
knijp het limoentje erin uit. Laat het
geheel ongeveer 30 seconden mixen.

Voor een gezonde start van de dag, Fruit Smoothie:

• 2 appels met schil en klokhuis • 1/4
banaan, gepeld • 1 theelepel honing •
mespuntje kaneel • 2 el muesli • ±50 ml
sojayoghurt.
Pers de appels in de sapcentrifuge. Doe
de banaan, muesli, honing, kaneel,
yoghurt en appelsap in de blender en
laat het geheel ongeveer 45 seconden
mixen.

De waarde van Gezonde smoothies

De waarde van Gezonde smoothies

Fruit smoothies kunnen een gemakkelijke manier zijn voor uw dagelijkse inname van fruit. Maar als groenten in uw dieet ontbreken, kunt u overwegen een groenten smoothie te proberen. Deze gezonde smoothies combineren verschillende groenten en fruit in een voedselrijke zoete en hartige plantaardige drank. De voedingswaarde informatie voor de plantaardige smoothie is afhankelijk van de ingrediënten.

Calorieën

De calorieën in uw smoothie variëren afhankelijk van uw ingrediënten. Een zelfgemaakte smoothie met vruchten en groenten, plus lijnzaad en eiwit poeder, bevat 63 calorieën per portie. Een gebottelde fruit smoothie, met ook een aantal groenten en fruit, bevat 140 calorieën per portie. Als het aantal calorieën een zorg wekken kan u door het maken van uw eigen smoothie meer groenten dan fruit toevoegen.

De calorieën in de plantaardige smoothie komen uit de koolhydraten en eiwitten. koolhydraten bevatten de meeste van de calorieën. Een zelfgemaakte smoothie bevat 0 gram vet, 14 gram van koolhydraten en 1 gram van eiwit. Een uitgebalanceerd dieet moet 20 tot 35 procent van de calorieën uit vet krijgen, 45 tot 65% van de calorieën uit koolhydraten en 10 tot 35 procent van de calorieën uit eiwit.

Vezels

Hoewel fruit en groenten een goede bron van vezels zijn, is wellicht de fruit smoothie niet de beste manier om de vezel inname te verhoen. Een zelfgemaakte fruit smoothie bevat 0 gram vezels en de groente smoothie bevat 1 tot 3 gram vezels. De vezel is een belangrijke voedingsstof die u nodig hebt voor een goede gezondheid. Fiber helpt elimineren verspilling van uw lichaam, evenals hulp bij eetlust controle. Een vezelrijk dieet verlaagd het risico op hart-en vaatziekten en diabetes. U moet streven naar 21 tot en met 38 gram vezels per dag.

Natrium

Vergeleken met sommige groentesappen, is de fruit smoothie beduidend lager in natrium. Een portie zelfgemaakte fruit smoothie bevat 7,5 mg natrium, en de groente smoothie heeft 25 milligram.

Vitaminen en mineralen

De groente gemixt met fruit smoothie is een goede bron van een aantal essentiële voedingsstoffen. Een fruit-groente smoothie voldoet aan 120 procent van uw dagelijkse waarde voor vitamine A, 105 procent van uw dagelijkse waarde voor vitamine C en 25 procent van je dagelijkse waarde voor ijzer.

50 Groene Smoothies in een Handomdraai

50 Groene Smoothies in een Handomdraai

Er bestaan veel soorten diëten en er is vaak twijfel over wat wel en wat 50-groene-smoothies-in-een-handomdraainiet werkt.

Alternatieve diëten waar groente een hoofdrol in speelt zijn moeilijk vol te houden. Voornamelijk door de hoeveelheid groente die je per dag moet eten.

Een leuke en gezonde manier om toch goed voor je lichaam te zorgen en tegelijkertijd gewicht te verliezen, is door het drinken van groene smoothies/shakes.

Echter zijn pure groenten smoothies niet altijd even lekker en dus heeft Marjolijn Verkaik, Schrijfster van  ’50 groene smoothies in een handomdraai’ daar wat op gevonden.

Heb ook jij wel eens of chronisch last van:

  • Hoofdpijn en/of migraine?
  • Een opgeblazen gevoel na het eten?
  • Weinig energie?
  • Aanslag op je tong of aften?
  • Slaapproblemen?
  • Acne?
  • Vermoeidheid?
  • Overgewicht?
  • Hoge bloeddruk?

Veel mensen nemen bovenstaande kwaaltjes voor lief. Ze denken dat ze gezond eten en denken dat het normaal is dat je af en toe ergens last van hebt. Wat zij echter niet beseffen is dat alle bovenstaande problemen, en veel andere ook, een gevolg zijn van:

 Tekorten aan vitamines en mineralen in je lichaam, zogenaamde deficiënties.

– Het teveel aanwezig zijn van toxische stoffen in je lichaam, ook wel toxiciteit genoemd.

Schokkend? Er is een oplossing….

Om een verandering te maken in je gezondheid zul je een verandering moeten maken in je levensstijl.

En dit kan een stuk gemakkelijker dan je denkt!

Het groene smoothies boek combineert groente en fruit in één. 50 van de lekkerste groene smoothies worden hierin besproken.

Er wordt uitgelegd hoe je deze zelf gemakkelijk na kunt maken. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een blender.

Voor meer informatie over het boek 50 groene smoothies in een handomdraai

Gezonde groenten smoothies

Gezonde groenten smoothies.

Bent u op zoek naar gezonde drankjes?50-groene-smoothies-in-een-handomdraai

Sapjes en smoothies zijn helemaal hot. En als je een echt lekkere en gezonde juice wilt, kun je ‘m het beste zelf maken!

Groenten- en fruitsappen of smoothies:

Het eten van groenten en fruit is heel belangrijk om gezond te blijven. Ze bevatten veel vitamines en mineralen, antioxidanten en vezels die essentieel zijn voor een gezond lichaam.

Niet iedereen haalt de aanbevolen hoeveelheid van 300 gram tot 500 gram groenten en 2 tot 4 stuks fruit.

Hoe kunt u de consumptie van groenten en fruit toch verhogen?

Gezonde groene smoothies

Door groenten smoothies te maken! Niet alleen fruit wordt hiervoor gebruikt, maar vooral veel groenten. Groenten bevatten minder suikers, dus minder calorieën en veel gezonde stoffen voor het lichaam.

Groentesappen geven daar door minder bloedglucose schommelingen waardoor u ook minder honger krijgt na het drinken hiervan.

Fruitsappen geven sneller hongergevoel door de natuurlijke vruchtensuikers. Een combinatie van groenten en fruit is niet alleen lekker fris, maar geeft ook minder bloedglucose schommelingen.

Het groene smoothies boek van Marjolijn Verkaik is op dit moment het enige smoothies boek in Nederland en combineert groente en fruit in één. 50 van de lekkerste groene smoothies worden hierin besproken. Er wordt uitgelegd hoe je deze zelf gemakkelijk na kunt maken en het enige wat je daarvoor nodig hebt is een blender!

Het digitale boek 50 groene smoothies in een handomdraai is zeer populair onder mensen die zich fitter willen voelen of een aantal kilo willen afvallen zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.